Dag 2: Peer - Berchem

19 maart 2022 - Antwerpen, België

Juist

De weermannen hadden het voorspeld. En dit keer kregen ze gelijk. Veel zon en wat belangrijker was, veelal wind in de rug. En die was degelijk hevig. Wat maakte dat ik ferm voorlag op mijn tijdschema.

UK

Een fietstocht in deze omstandigheden is ideaal om te ontspannen en te detoxen van de angsten die de media ons willen aanpraten. Dus geen Covid toestanden. Ook een tijdelijke wapenstilstand in Ukraine zou ook goed uitkomen. Het enige wat me tijdens het rijden aan dit land deed denken was Olga, de  Ukraiense  vrouw van Harry, de kunsthandelaar die meedeed aan het TV-programma, ‘de Sky is the limit’. Passeerde langs hun stulpje bij de samenvloeiing van twee kanalen in de buurt van Herentals. Wie herinnert zich niet de prachtige tuin die ze hadden.

Sint Ursula

In Lier kon ik niet nalaten om langs het Sint Ursula Instituut te fietsen. Het is daar dat ik de fietsmicrobe te pakken kreeg. Door met hen mee te fietsen naar Alpe d’Huez. Nu vijf jaar geleden. Een project ten voordele van een fietsproject in Afrika.

Hobby’s

Hoe dichter ik Antwerpen naderde hoe meer fietsers ik tegen kwam. De meeste zwoegend tegen de wind in. Dit zou me vandaag niet voorvallen. (Beetje leedvermaak 😎). In Emblem zag ik mensen die aan roeiboten aan het werken waren. Enkelen waren aan het racen op het water.
Voetballers op de Groenen Hoek. Waar ze padelbanen aan het bouwen waren. Tegelijk met een nieuwe kantine. Een echte bouwwerf nog.
In Deurne zag ik softballers bezig. The Spartans. Terwijl in de buurt, vliegveld Deurne, kleine, maar ook lichte, vliegtuigjes nogal moeite hadden om te landen. Door de harde wind.

B&B

Deze avond blijf ik overnachten bij ons oudste Nele. En fijne plek om te starten. Inbegrepen een lekkere maaltijd.
Na een leerrijke discussie over zonnepanelen, warmtepompen en kernreactoren, met Koen en Henrik. En mag ik in het bed liggen van Juliaan. De jongste, die naar een verjaardagsfeestje is van een vriendje.

zo, nu lekker slapen. Morgen fris opstaan voor mijn volgende 100 km.

1. Luc Vandevyvere:
    19 maart 2022
    Hopelijk blijft het weer, wind incluis, je de komende dagen ook gunstig gezind! Succes nog.
  2. Goele:
    19 maart 2022
    De eerste dag zit er al op: wat een succes!! Het was ook schitterend weer. Gelukkig kwam de wind uit de juiste richting 😁 Geniet nog van de avond bij Nele & co. En dan op naar de volgende! You go, papa! X
  3. Agnes:
    20 maart 2022
    Je bent maar op een paar km van bij mij thuis gepasseerd 😀. De werf van de kajak aan de Nete daar kom ik regelmatig langs tijdens één van mijn wandelingen
  4. MARCEL VANDERHOYDONC:
    20 maart 2022
    Ik lees dat ge uw ogen de kost geeft en niet koerst met de blik op oneindig.
    Ondertussen genoot ik van de prestatie van de Tornados, eindelijk een keer goud!
    Goede moet verder, Leander.
    Marcel Vanderhoydonc