Dag 3: Berchem-Brugge

20 maart 2022 - Brugge, België

Sneeuw

Deze morgen goed ingeduffeld. Want het was koud. Bij het verlaten van Antwerpen zelfs een heus sneeuwbuitje gehad. Gelukkig kort. En daarbij waren het dunnen vlokjes. Enfin, ik heb het overleefd. Daarbij waande ik me in Groot- Brittannië. Kwam ik toch niet voorbij Old Trafford. Voor de niet kenners zo heet het voetbalterrein van Manchester United. ( Van Christiano Ronaldo)

Tunnel of pont ?

Eigenlijk wilde ik aan de linkeroever geraken dmv het veerpont. Maar pech, in het WE pas om 10.30u ! Zo lang kon ik niet wachten. Dan maar de St. Annatunnel. Ook de voetgangerstunnel genoemd. Maar met een geladen fiets is het niet makkelijk om de steile roltrappen te nemen. Toch is het gelukt, zij het met nogal wat moeite.

Zeebonken in Zelzate

Op het middaguur was ik in het centrum van Zelzate. Tijd voor een koffietje met een hapje. Zaten daar vijf bonkige gepensioneerde zeebonken, dacht ik. Achteraf was er ééntje van het vrouwelijke geslacht. Die waren de toestand in Ukraine aan het bespreken. Toen ze uiteindelijk er niet uitkwamen moest ik mijn gedacht zeggen. En kreeg nog andere vragen. Vanwaar ik kwam en meer, Gevolg : mijn middagpauze duurde langer dan voorzien.

Damme - Sijsele

Damme is gefusioneerd met Sijsele. Damme, bekend van Jean-Luc Dehaene en blijkbaar van nogal wat kasseistroken. Terwijl ikzelf onderweg was op één van die kasseistroken was er een wielerwedstrijd. De renners moesten een vijftal keer die baan van 6 km kasseien doen. Dit vernam ik van een toeschouwer langs de weg. Bleek dat die man een  broer was van Guido Reybrouck. De ouderen onder ons zullen deze leeftijdsgenoot  van Eddy Merckx wel kennen. Wie uiteindelijk gewonnen heeft, moet ik helaas schuldig blijven.

Brugge, dis scone.

In Brugge was het duidelijk een vrije dag. Veel toeristen. Zoveel volk! Van Corona geen weet. Mijn logeeradres ligt midden in het centrum! Een hostel: Snuffel hostel. Ze maken een link met honden. Zie het opschrift van de laatste foto. Het is hier mooi. Groot en proper. Ben ondertussen aan de praat geraakt met een hiker (stapper).

Groet

1. Nele:
    20 maart 2022
    Ah dus toch met de fiets die roltrappen op gemoeten! Niet evident inderdaad... veel succes voor de komende ritten!
  2. Jose:
    24 maart 2022
    Geweldig wat ge doet.. pet af..