Dag 3: Ouddorp - Scheveningen

24 augustus 2022 - Den Haag, Nederland

Vertrek

Redelijk vroeg op pad. Aanvankelijk was het best rustig op de baan, annex fietspad. Ook geen bewoning laat staan bewoners gezien. Rustig fietsen, door de velden, was het. Eens terug in de bewoonde wereld waren het vooral schoolkinderen die ik zag. Blijkbaar zijn de scholen in Zuid Holland van maandag weer open.

Veerpont

In Rozenburg was er een brug die moest gepasseerd niet open. Er was omleiding voorzien. Naar links een 10 tal km, of naar rechts 15 km. Alleen hadden ze er niet bij aangegeven dat de linker omleiding naar een veerpont leidde dat om de twee uren afvaarde. En rechts om de 20 minuten. ( Wist ik van mijn hospita!).  Keuze was dus snel gemaakt.

Zwitser

Door de omleiding was het nogal zoeken. Maar blijkbaar was ik niet de enige. Een jonge kerel op koersfiets met zeer weinig bagage achter zijn zadel vast gemaakt was ook zoekende. Bij een zoveelste ophaalbrug kwamen we aan de praat. Bleek te komen van Zürich. Vertrokken in Calais was hij op weg naar Amsterdam waar zijn broer woonde. Na het veerpont scheidden onze wegen. Hij naar Amsterdam en ik langs de kust verder noordwaarts.

Scheveningen

Deze stad is een mix van Blankenberge, met ook een pier, en Brussel. Gezellig aan het strand maar meer landinwaarts eerder een grote stad met zijn problemen. Grauw, druk verkeer, Gore buurten. Niet echt gezellig. Veel hotels. Het ene al groter dan het andere. Mijn hotel zag er van buiten ook indrukwekkend uit. Maarprijs-kwaliteit is het ondermaats. Zeker als ik het vergelijk met de twee vorige overnachtingen. Driemaal is scheepsrecht gaat hier niet op.