Dag 7: Goutroux - Namen

24 maart 2022 - Namen, België

Sorry

Mijn bericht heb ik deze morgen pas kunnen afleveren. Gisteren was er geen internet. Dat werd wel deels goed gemaakt door de prachtige logeerplek, een prachtige tuin van een arts, in een pipowagon. Je kunt dat vergelijken met een woonwagen van vroeger. Zie foto. Als ik me goed herinner hadden Bassie en Adriaan ook zoiets. De wagen was zeer mooi en fraai ingericht.
Wassen was in een aparte ruimte.

Voetbal

Alsof het er voor gedaan was. Na een helse tocht door Charleroi. Door drukte en slechte wegen, was ik zowat geradbraakt. Rusten en bekomen kon ik door naar de trainingen te gaan kijken van de Zebra’s. Eerste ploeg van Sporting Charleroi. Passeerde daar net in het Belfius trainingsaccomodatie. Op prachtige velden. Heel anders dan indertijd. Toen hebben we veelal in de modder geploeterd.

Weer

Ik kon mijn ronde niet beter gekozen hebben. ‘s Morgens wel fris, maar door de dag een lekkere zon. Terwijl ik, tijdens het klimmen van enkele  kuitenbijters, bedacht wat het zou geweest zijn in geval van koude en regenweer. Dat zou onnoemlijk veel moeilijker geweest zijn.

Citadel

In Namen aangekomen moest ik natuurlijk de Citadel eerst beklimmen. Had me voorgenomen dat als ik in één keer boven zou geraken, mezelf op een La Chouffe zou trakteren. Edoch, de brasserie op de Esplanade was niet open. Dan maar aan de voet ervan er eentje gedronken.

Nacht

Deze nacht blijf ik logeren bij een mevrouw wiens, overleden, man para geweest was. En haar zoon nog steeds para is. Ze hebben missies volbracht in het buitenland. Zo onder meer in Rwanda, waar er toen 10 soldaten de dood vonden, in Ethiopië, Somalië en in Congo. Meer bepaald in Kinshasa en in de Kivu. Pol?

Morgen onderweg naar Daverdisse.

1. Feyen pol:
    24 maart 2022
    dank je wel en proficiat met je ronde. Om jalours op te zijn.
    In de tijd van Rene Peters kende ik enkele belgische militairen.
    Maar sedert ze vertrokken uit Congo ken ik sowieso geen soldaten meer.
    Nog veel sukses en voorzichtig blijven.
    koko Pol.
  2. Annie en Dominiek:
    25 maart 2022
    Dag Leander, geniet van uw uitdaging, hier in je en onze buurt, alles OK!! Annie en Dominiek