Dag 8: Tours - Poitiers

17 mei 2019 - Poitiers, Frankrijk

Gisteravond

Om zeker te zijn dat ik internet had, heb ik gekozen voor een hotel. Ik wilde de strijd tussen Genk en Brugge niet missen. En wat gebeurt er. Net voor het eind viel het uit. Toen maar geluisterd op de radio. Nog veel spannender. En emotioneler. Uiteindelijk hebben we gewonnen. Inderdaad we, omdat als ge 900 km van huis zijt, het chauvinisme dan telt. En het moet gezegd, verdiend voor KRC. Na zo’n seizoen! Volgens mij hebben de coaches het verschil gemaakt. Clement, een warme en tactisch sterke begeleider van zijn jongens, tegenover Leko, die koel en afstandelijker is. Voor hem zijn de spelers, nummers, pionnen. Dat zie je bij zijn opstellingen en vervangingen. Achteraf, in mijn ééntje, een goed glas gedronken. Fruitsap welteverstaan.

Ochtendrit

Het vertrek uit Tours was geweldig. Langs de Loire, onder bruggen, over passarellen, over brugjes, langs wilwaterbanen voor kajakken. Echt een plezier. Daarna een Voie Vert. De plaatselijke fietsroute. Werkelijk mooi. De kilometers vlogen voorbij. En dat zonder gehinderd te worden door auto’s.

Pelgrim 1

Kwam ik na dit moois allemaal, de eerste collega pelgrim fietser en van mijn leeftijd. Samen hebben we zeker een uur samen gereden. Onderwijl gepraat over van alles. Hij ging, en passant, zijn vader in  Châtellerault  bezoeken. Daar hebben we elkaar een Buon Camino gewenst.

Onthaasting

In plaats van een overnachting te zoeken in een stad, heb ik vandaag besloten om een klein dorpje te kiezen. Zo ben ik nu in Chasseneuil-du-Pont. Iets voor Poitiers. Op een camping. Niet weer in een tent. Wel een cabane met keukentje, voor twee, speciaal voor randonneurs, pelgrims. En vermits ik de enige ben... Eens kijken wat ik ga klaarmaken !

De lucht begint ondertussen donker te worden. Er wordt slecht weer verwacht...

Tot morgen.

1. Smeets Jean - Pinxten Madeleine:
    17 mei 2019
    Hoi pelgrimer.
    Alles goed met jou,hebt al goed wat km afgelegd. Hopelijk krijg je wat beter weer en de sokken moeten nog niet na gebracht worden.
    Wij wensen jou nog een fijne en warme reis verder toe 🚴‍♂️🚴‍♀️😘😘grtjs JEAN EN MADELEINE.