Tour d’Hollande (Planning)

6 augustus 2022 - Peer, België

In navolging van de Tour de Franse, voor iedereen gekend, ga ik dit keer de Ronde van Nederland doen. Zeker omdat mijn vorige ronde, die van België, zo goed meeviel. En naar Compostela fietsen dit jaar is geen optie, wegens een heilig jaar. ( Om de vijf jaar!) Dat al twee jaar opgeschoven is. Waardoor het nu te druk is op de gekende routes. Zelfs de paus is er pas gepasseerd.

Idee

Omdat het oorspronkelijk doel het  PieterPad fietsen was van Maastricht naar Pieterburen, van zuid naar noord. Einddoel Pieterburen, helemaal het noorden, gekend voor de zeehondjes op de wadden. En van daaruit huiswaarts met de trein,
Maar daar had ik geen zin in. Dus kwam er een terugrit, langs de kust terug naar Peer.
zodat ik op die manier aan meer dan 1200 km kwam. Te doen in een tiental dagen.

Andere kant

Door gesprekken met andere fietsers, en opzoekingen op het internet bleek dat het verstandiger zou zijn om de route omgekeerd te fietsen. Vanwege de wind vooral.
Dus heb ik de route helemaal omgegooid. Andere wegen, andere overnachtingsplekken! Kortom weer een paar dagen zoet op de PC.

Vertrek

Na het raadplegen van onze kalenders komt het goed uit om vanuit Peer te vertrekken op maandag 22 Augustus.