Dag 17: Saint Germain en Laye - Peer

17 juni 2026 - Brussel, België

Dag 17

Laatste dag

Deze morgen was het lied van Jacques Dutronc zeker van toepassing. “Il est cinq heures, Paris s’éveille”. Nochtans zeer goed geslapen bij Nele en Koen. Macht der gewoonte zal het geweest zijn. Vroeg wakker worden werd een gewoonte. Een stad zien ontwaken had ik nog niet meegemaakt.

Oost-West

Alhoewel ik graag fiets, zeker door Frankrijk, kijk ik er toch naar uit om weer bij mijn liefdes te zijn. Heb ze ondanks de drukke dagen toch gemist. “Oost, West thuis best”, luidt het spreekwoord. En dat cliché klopt, denk ik.
Ben ze echt dankbaar dat ik deze tocht heb kunnen maken.
Kijk ernaar uit om het vrouiwke te knuffelen. Ook Maxwell heb ik gemist. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren als ie zijn baasje terugziet.

RER en metro

Door de goede begeleiding van Nele ben ik vlot, door het Parijse openbaar vervoer, veilig en wel in Gare du Nord geraakt. Zonder haar had ik dat labyrint aan openbaar vervoer nooit ontwart. Momenteel zit ik op de Eurostar. Wat een gemak! Op weg naar thuis.

Volgers

Mijn soloreis naar het Zuiden zit erop. Een kleine 1500 km. Dwars door Frankrijk, niet de makkelijkste route die er is. Nu het avontuur voorbij is wil ook de volgers, zeker de dagelijkse volgers bedanken. Jullie waren een warme steun. In gedachten fietsten jullie met me mee over de heuvels door de Franse dorpen en trotseerden samen met mij de elementen en de kilometers. Op die manier voelde het niet aan als een solotrip.

Hier sluit ik af.

Dit is geen vaarwel, maar een welgemeend tot weerziens.

Tot een volgende reis, wie weet?

12 Reacties

  1. Irene en Leo:
    17 juni 2026
    Dikke proficiat ! Je mag heel fier zijn op zulke prestatie 👏
  2. Goele:
    17 juni 2026
    Maxwell is vast al aan het aftellen!!! 🥳
  3. Monique:
    17 juni 2026
    Veilig thuis en geef Mia en Maxwel maar een dikke knuffel.
  4. Jaak Kerckhofs:
    17 juni 2026
    Het was weer dagelijks genieten van je verhalen, Leander. Gefeliciteerd met je prestatie. Blijven volhouden dat fietsen!
    Nu een beetje uitrusten en dan weer plannen maken voor het volgende avontuur. Tot later.
  5. Tatie:
    17 juni 2026
    Oeps opa Peer is het alweer voorbij, maar je verdient wel een dikke proficiat!
    Welkom thuis in Peer, iedereen blij en Mieke en Maxwell zullen vree content zijn.
  6. Bram:
    17 juni 2026
    Bedankt om me elke dag te laten wegdromen en mijmeren bij uw avonturen! Ge doet dat goed, dat fietsen en ons verwennen met uw schrijfsels!
  7. Leander Vangeneugden:
    18 juni 2026
    Fijn om te horen. Maar eigenlijk heb jij mij indertijd daarin getriggerd. Toen, onderweg naar Alpe d‘Huez. Daar is de kiem gelegd.
  8. Koen Wellens:
    18 juni 2026
    Andermaal knap Leander!
  9. Franky VIENNE:
    18 juni 2026
    Proficiat Leander, weer een mooie ervaring rijker!
  10. Creemers Hub:
    19 juni 2026
    Top!
  11. Arlette:
    19 juni 2026
    Geweldig!
  12. Marc:
    19 juni 2026
    Heb genoten van je verslagjes. Vlot en informerend geschreven. Bedankt en tot de volgende fietstocht!

Jouw reactie