Dag 11: Doornik - Mechelen

29 april 2024 - Mechelen, België

Ochtend

Fris en monter vertrokken. Mooi weer was er voorspeld. En het klopte volledig. En de wind zat grotendeels goed. Dus de rit ging vlot tot… Ik een hondje zag rijden. Op wieltjes. Tenminste met de achterpootjes. Die waren verlamd. Op de manier kon ie zich goed behelpen. Zie foto.

Muur

Sommigen vonden het raar dat ik via Mechelen reed. Wel hierom deed ik het:
Reden 1: Wielerliefhebbers begrijpen dit. De kans om de hellingen van de Vlaamse Ardennen eens te beklimmen kon ik niet laten liggen.
En zeker de muur van Geraardsbergen niet.

Reden 2: ik wilde in het DPC eens overnachten. Aan de voet van de Romboutstoren.
Tip gekregen van Jean en Madeleine. Ze kunnen reserveren. Zeer goede plek om te overnachten. Niet verkeerd om hier jullie Camino te starten.

DPC

Staat voor Diocesaan Pastoraal Centrum. Oorspronkelijk het Groot seminarie van Mechelen waar seminaristen hun priesteropleiding kregen. Bestaat vanaf de jaren 1700. Recent gerenoveerd.
Een andere troef is dat het vlak aan het centrum ligt.

Calorieën

Mechelen is een ‘Place to be’ om bier te proeven. Er zijn hier veel kleine brouwerijen. Met elk hun bier. In de vooravond, voor mezelf, een test gedaan tussen de plaatselijke blonde - en donkere Carolus.
Gezien mijn calorieverbruik van de laatste dagen vond ik dat het mocht.
Resultaat: ?

Voor nu slaapwel