Dag 28: Portomarin - Arzúa

6 juni 2019 - Arzúa, Spanje

Avond

De nieuwe Albergue viel echt goed mee. Mooie kamers en nette douches. Had het gezelschap van ééntalige Poolse fietsende pelgrims en ééntalige Spaanse deelstappers voor een week. Een ander punt dat ze gemeen hadden was, lawaaierigheid. In de refter was het een kakofonie van geluiden. Gelukkig was er ook een Engels koppel, supporters van Liverpool, waarmee het rustig babbelen was.

De rit

Na de dagdagelijkse rituelen vertrokken op het normale tijdstip. Tegen halfacht dus al op de fiets. Had via smoelenboek (Facebook) vernomen dat het vanaf de middag ferm zou stormen en regenen in de buurt. Het kwam er dus op aan van door te fietsen. Niet lanterfanten. Alleen de Horreos, die ik gelukkig al meer gezien had vroeger, zijn het opvallenst straatbeeld. Dit zijn graanopslagplaatsen waar de bevolking graan en andere gewassen stockeert. Zodat de muizen, ratten en andere ongedierten er niet aan kunnen.

Arzúa

De geplande rit was al bij al niet zo lang. Een goede vijftig kilometer. Waardoor ik rond enen er al was, in mijn voorziene tijdelijk verblijf. En maar goed ook. Nog maar net geïnstalleerd of daar begon het. Donder, bliksem en regenen. En niet gewoon regenen, het water viel met bakken uit de lucht. De Koreanen die later binnenkwamen leken net verzopen.

Morgen

Ben de provincie Galicië uit, en zit nu in Coruña. Maar het is in beide provincies even nat. De voorspellingen voor morgen zijn ook niet te best. Hopelijk blijft het in de voormiddag iet of wat droog. Dan ben ik er al. Het is nog een kleine 50 km.

Duimen maar!

PS

Veel foto’s zijn er niet gemaakt vandaag.