Dag 11: La Couronne - Saint Cibard

20 mei 2019 - Saint-Cibard, Frankrijk

Namen

La Couronne is een voorstad van Angoulême, redelijk groot en autonoom. Met een immens groot winkelcentrum. Gisteravond had ik de GPS nodig om mijn hotel terug te vinden... En Saint Cibard ligt iets voor Saint Emilion. Mijn oorspronkelijk einddoel vandaag. Maar zag een wegwijzer staan van B&B. Hier kan ik aan pelgrimprijs logeren, meeëten en ontbijten.

Voormiddag

De radiator in het hotel had zijn werk gedaan. Alles was weer droog. Bij vertrek zag het er bewolkt uit. Gesluierde lucht. Maar geen regen.  Uit de stad geraken viel ook mee. Ondanks de vele files ging het vlot. Een klein kwartier. Langer duurde het niet. Kon tussen de auto’s laveren.

Route

Op de route geraken duurde meer dan een uur. Vanaf dan ging het snel. Zodanig dat ik tijd had om een terras te doen. En om een hapje te eten. Wel waande ik me ergens in Engeland. Zoveel Engels werd er gesproken. Het is blijkbaar de streek waar er nogal wat wonen. Na de middag was andere koek. Niet echt bergachtig. Laat ons zeggen eerder glooiend. Geen bergprijs waard in de Tour. Zwaar. Maar toch ging het vlot. Zeker bergaf. Maar bergop! Om de tijd bergop te doden ging ik weer wat rekenen. De aard van het beestje, zeker. Zo vroeg ik me af met welke snelheid (*) ik de berg, met lengte 3 km, oprij in 20 minuten? Weten jullie het ?

Chinezen

Heb ik (nog) niet gezien, maar volgens de mensen waar ik vandaag logeer, kopen die de wijngaarden op. Die mannen gooien er geld tegen aan. De wijnboeren die verkopen, natuurlijk content. Krijgen een goede prijs. Boven hun verwachtingen. Maar of een goede zaak is?

Toch regen

Terwijl ik mijn verslag aan het intikken ben, is het hier ferm aan het gieten. Hopelijk heeft de plaatselijke metéo morgen gelijk. Ze verwachten zonnig weer zonder regen. Hout vasthouden...

(*) 9 km/h