Dag 9: Poitiers - Charroux

18 mei 2019 - Charroux, Frankrijk

Wat een avond

Volgens de bediende op het gemeentehuis van Chassenuil du Pont mocht ik me installeren op een camping in de buurt.  Er was niemand te zien. De deur een cabane stond open. Bezijden ervan stond duidelijk ‘randonneurs’. Ik installeer me. Probeer mijn toestellen op te laden. Ging niet. Licht brandde wel. Ongerust! Adapters werken niet of gsm kapot? Een catastrofe! Gelukkig bleek achteraf dat er een zekering niet werkte. De verantwoordelijke, die enkel één uurtje per dag aanwezig is/was, kreeg het opgelost.

Vertrek

Na toch wel een goede nacht bleek het te regenen, wat zeg ik, te gieten. Geen weer om erdoor te rijden. Vertrek uitgesteld tot 9 uur. Tijd om mijn telefoon problemen op te lossen. Kon namelijk ook niet bellen. Bleek abonnement afgelopen. Eens dat uitgeklaard kon ik vertrekken.

Onderweg

Uiteindelijk is het rond tienen dat ik kon wegrijden. Nog steeds in de regen. En dat zou de ganse dag zo blijven. Het regenval heeft alzo weer zijn diensten bewezen.

Amateurkoers

In de namiddag stootte ik op een wielerwedstrijd voor amateurs. Via lieve signalisatie mensen mocht ik toch passeren. Niet nadat ze opkeken en verwonderd waren dat ik vanuit België naar Saint Jacques zou rijden. Uit dankbaarheid een foto gemaakt die ik naar hen zou doorsturen.

Ongekort

Gezien de weersomstandigheden heb ik de rit ferm ingekort. In plaats  an Angoulême is het Charroux geworden. Toch nog een goede 70 km.

Gîte Pélerin

Hier is een pelgrimsovernachting mogelijk. Sleutel af te halen in de enige bar-vafé van het dorp. Dorp dat bekend is zijn achthoekige toren en typische overdekte markt. Ben niet alleen hier in een zeer prachtig gerestaureerd huis van 1470. Knap en ruim. Er is hier sinds gister een Haarlems koppel, Ruth en  Bert, die de Camino in stukken doen. Dit jaar tot SJPP. Voor de leken Saint Jean Pied de Port.

Eten

Ondertussen is het tijd geworden om wat te eten. Heb bij het afhalen van de sleutel tegelijk afspraak gemaakt om tegen 19 u iets komen te eten. Eerst met de Nederlanders effe kletsen.

Morgen weer? Hopelijk met beter weer.

PS

Foto’s komen iets later, wegens geen Wi-Fi in de gîte.