Dag 6: Parijs

24 april 2024 - Saint-Germain-en-Laye, Frankrijk

Jacques Dutronc

Hij zong, il est cinq heure Paris s’éveille. Niet dat het zo vroeg was, maar toch zo snel als de boulanger open ging stond mijn gastheer er al. Om broodjes voor mij. Toch attent. Niet dat we samen hebben gegeten. Hij moest vroeg op zijn werk zijn. Een dagje Parijs met een Noord Nederlandse school die op uitwisseling waren. Tot laat op de avond.

Niet (meer) mijn leeftijd. Wel het aantal kilometers die ik vandaag gefietst heb in de lichtstad. Heb de meest bekende plekken bezocht. Bij de foto’s kan je zien, welke allemaal.
Hier fietsen houd vooral stoep op en af wippen. Rode lichten negeren. Laveren van links naar rechts van de weg. Tegen het verkeer in rijden. Eigenlijk kan en vooral mag hier veel, zoniet alles. Wel is vereist om de ogen goed open te houden en alert reageren soms.
kortom georganiseerde chaos.

O.S.

Veel ruchtbaarheid, zoals affiches van de Olympische spelen heb ik weinig gemerkt. Wel werden er grote tribunes geplaatst. Voor buitensporten.
De beklimming van de Montmartre van de Olympische wegrit heb ik getest.  De moeite. De muur in Geraardsbergen, maar dan een stuk langer. En steiler. De renners zullen in form moeten zijn.

Eten

Zo, nu is het moment om mijn gastheer te verwennen met een etentje in de buurt.

Morgen weer meer Parijs
Slaapwel voor straks.

1. Linda vangeneugden:
    24 april 2024
    Mooi ik kijk al uit naar jou volgend reis verhaal
  2. Nele:
    24 april 2024