Dag 9: Compiègne - Cambrai

27 april 2024 - Cambrai, Frankrijk

Fiets

Sommige hotels hebben een renovatie ondergaan. Zo ook mijn verblijf. Er wordt meer rekening gehouden met het feit dat het fietstoerisme toeneemt. Sedert de elektrificatie ervan, zeker. En om die aan te trekken heeft men die mensen een voorstel om de fietsen op de kamer, dicht bij hen, te plaatsen.

Croissants

Gister had ik gemerkt dat er een bakker in de buurt was. Dus deze morgen daar zeker gebruik van maken. De bakker bevond zich in een winkelcentrum met een 45-tal winkels met een gigantisch grote Carrefour. Die zeker op zijn eentje groter was dan de vijf warenhuizen die Peer rijk is.
En de croissants, chocoladekoek en appelflap waren goed vers en smaakten heerlijk.

Murphy

Vandaag werd er regen verwacht in de late namiddag. Dus als ik tijdig vertrok kwam ik droog aan.
Edoch.
Eerstens was ik op tijd vertrokken. Maar na 15 km, telefoon. Het hotel. Was mijn GSM-lader vergeten. Terugdraaien dus.
Op die manier tijd verloren!
Dan ietwat later een collega-fietser wat geholpen bij een lekke band midden in een van de uitgestrekte bossen. Fietsers onder elkaar. Het was een VTT-er uit de buurt.
Weer tijd verloren.
Ergens verkeerde afslag genomen. Te laat opgemerkt.
Weer tijd verloren.

Gevolg. Tegen vijf uur zat ik midden in een onweersbui. Geen gewoon buitje. Een ware zondvloed. Alles nat.
Dus vanavond komt het erop aan, om wat ik zeker nodig heb morgen om dit te drogen.
En hopelijk blijft het morgen ook ietwat droog.
Anders heb ik een probleem.

Op weg naar België.

Voor nu slaapwel.

1. Pinxten Madeleine.:
    28 april 2024
    Goedemorgen Leander, mooie foto's gemaakt en nu de windt vanachter terug naar België (Peer) Geniet van de laatste dagen en doe ze in Mechelen de groeten he van ons .grtjs Jean en Madeleine .

Jouw reactie