Dag 18: Oloron - Jaca (Sp)

27 mei 2019 - Jaca, Spanje

Gîte

Deze morgen goed op tijd op pad. Er stond wat te wachten. Ontbijt met een Hollandse die vanaf hier een tiental dagen gaat stappen en dan met de trein terug naar huis. De Engelse kamergenoten niet meer gezien

De rit

Omdat aangegeven was dat er 56 km geklommen moest worden had ik me goed voorbereid. Voldoende drank en eten mee. Want ik passeerde maar enkele dorpen. Het ging goed bergop. Als het dat maar was! Schapen onderweg was een goede afleiding.

Somport

Toen ik dacht, nog wat kilometers bergop, dat wordt een makkie. Toen begon pas de col. Niet min. Ben een paar keer afgestapt om te eten en drinken. Brandstof was snel verbruikt. Tegen half vier was ik boven. Kom ik daar een Engelsman tegen. Davide. Vlotte vent. Omdat ik een foto van hem gemaakt had trakteerde hij. Nadat ik hem een pintje offreerde ging hij zijn weg verder, richting Frankrijk. Vandaar naar Genua. Met tent. Was in Spanje zijn vriendin gaan bezoeken. Volgens hem de ideale manier om de Spaanse taal te leren.

Jaca

Boven op de top was ook de Spaanse grens. Geen douane gezien. Europa zeker. Tot Jaca nog 32 km. Wat ging dat snel. Het was vanaf de top enkel naar beneden. Te zien op de grafiek. En dat op een grote baan. Ter plekke de Albergue gezocht via Google Maps.

Wiener

Kwam al direct in contact met een Oostenrijker uit Wenen, die me onderweg had zien fietsen. Hij had de bus genomen. Wilde onderweg wat dolmen zien. Zijn hobby. Gaan seffens iets te eten zoeken  En morgen weer verder. Tot dan.