Dag 24: Carriòn de los Condes - Villares de Orbigo

2 juni 2019 - Villares de Órbigo, Spanje

Divock

De finale van de Champions League heb ik voor een helft gezien in een plaatselijk café. Tenminste de eerste helft. De algemene regel voor pelgrims in de Albergues is dat de deuren sluiten om 22u. Eigenlijk kwam dat goed uit. Eerstens Spanjaarden kunnen nogal luidruchtig zijn bij zo wedstrijden. Om koppijn van te krijgen. Dat een speler, die ik vroeger nog getraind heb bij KRC Genk, als kadet, heb ik op de radio gehoord. Was toch wel een beetje trots dat Divock Origi scoorde.

Iedereen weg

Voordeel dat iedereen vroeg in bed ligt is ook dat ‘s morgens ook iedereen vroeg op is. Maar deze morgen was het wel extra vroeg. Het moment dat ik dacht, de eerste staat op, was iedereen al vertrokken. Niet te geloven.

Langs de weg

Omdat, zeker in de voormiddag, de paden weer parallel liepen, kwam ik velen terug tegen. En ook anderen. Het waren er honderden. Een processie van jonge, oude, dunne, dikke pelgrims. Sommige gebukt onder een zware rugzak en al mankend. Anderen liepen als toeristen. Taxi’s vervoeren hun bagage. Voornamelijk de Amerikanen. De anderen zijn vooral Aziaten.

Oostende

Terwijl ik rustig langs de stappers passeerde hoorde ik op een bepaald moment:  Nog Belgen! Het bleek een man van Oostende te zijn die de Camino liep. Een tiental minuten met hem meegstapt om wetenswaardigheden uit te wisselen.

Kopenhagen

Op de middag op een schaduwrijk terras een tijdje onderhouden met een Deens koppel afkomstig van de Deense hoofdstad. Na een praatje met een grote ‘cerveza’ ook weer afscheid genomen en Buen Camino gewenst.

BV

Vandaag ben ik te gast in een Albergue gerund door een BV. Wie of wat vertel ik morgen. Nu eerst douchen en wat eten. Want het was toch wel een lange dag.

1. Nele:
    2 juni 2019
    Een BV??!!
  2. Annie en Dominiek:
    3 juni 2019
    Divock Origi: Leander, je bent een krak!!! Je karakter met wat je al weken toont en nog gaat tonen, stemt ons tot nederigheid!!