Dag 23: Burgos - Carrión de los Condos

1 juni 2019 - Carrión de los Condes, Spanje

Burgos

Gisteravond nog een stapje in de wereld gezet. T.t.z, iets gaan eten. Tapas, lekker. Gevolgd door een ijsje. Toevallig in de buurt van Tottenham supporters, die vanmorgen nog naar Madrid moeten voor de Champions league finale tegen Liverpool. Het moet gezegd hun liedjesrepertoire kan de vergelijking aan met de Reds. Ben benieuwd wie wint.

Gezelschap

Bij mijn ontbijt, vlak aan de kathedraal van Burgos kreeg ik een bijzonder iemand aan tafel. Zie daarvoor naar de foto.

Onderweg

In tegenstelling met gister was het vandaag aangenaam rijden. Er was nogal wat te bezien onderweg. Nogal wat fietsers gezien. En vermits de wandelroute ongeveer samenviel met de fietsroute, ook veel stappers. Zo heb ik even met Zuid-Afrikanen meegefietst. Ze spraken een grappig soort Nederlands. Ze verstonden ook mijn  Nederlands. Ook met enkele oudere Duitsers samen gereden. Reden wel elektrisch. Heb ze na enkele hellingen laten schieten.

Frómista

Dat was de bestemming vandaag. Maar daar was ik al op de middag. Dus besloten om wat verder te rijden. Naar Carrión de los  Condes. Jammer genoeg waren  hier de hotels volzet. Dus wordt het weer een Albergue bij Santa Clara. Dwz gezelligheid verzekert, maar geen Wi-Fi. Gevolg de match bekijken in het dorp. In het slechtste geval op de radio. We zien wel.