Dag 10: Charroux - Angoulême

19 mei 2019 - Angoulême, Frankrijk

Excuses

Blijkbaar zijn sommige volgers wat ongerust wegens het uitblijven van mijn verslag. Sorry daarvoor. Door omstandigheden, weer, kou, geen navigatie en honger, pas in de mogelijkheid om nu het verslag te maken. Om dit te vermijden kan je misschien best je mailadres invullen op de blog, dan krijg je automatisch een bericht als er iets gepost is. Dus mensen, niet ongerust zijn. Onkruid vergaat niet!

Morgenritueel

Na tien dagen zit er de routine echt in gebakken. Wakker iets voor zeven. Luisteren naar VRT-nieuws. Dan douchen, eten en tassen inpakken. Vertrek rond halfnegen. Deze morgen wel eerst uitgebreid afscheid genomen van het Haarlemse koppel.

Regen

Vertrokken met droog weer. Maar het duurde geen halfuur of de eerste bui kondigden zich al aan. Een ferme. Regenkledij aan, wat niet simpel is. Maar toch regende het nog te hard. Dus wachten tot het ergste voorbij was. Dit een paar keer moeten herhalen. Gelukkig was de route via binnenwegen vooral, weinig verkeer. Maar anderzijds ook niet veel om te schuilen. Bomen of grote graansilo’s niet te zien.

Klaar

Toch positief gebleven, ondertussen stevig doorduwend in regen en tegenwind. Het kon niet slechter. En wonderwel tegen één uur klaarde het op. Een uurtje later kon ik zelfs op een bank mijn meegebrachte croissants eten.

Brie

Dat bankje stond aan de Mairie van Brie. Of het iets met de fameuze kaas iets te maken weet ik niet. Denk het niet, want ik heb geen koeien gezien. Of het weer was ook te slecht voor hun om buiten te komen.

Cars en Coffee

Even voor Angoulême kwam ik voorbij een grote hal, zoiets als de Limburghal, maar dan nog groter. Was daar een tentoonstelling van sportauto’s, oude en nieuwe door elkaar. Zowel binnen als buiten. Meer dan honderd. Dus net Cars en Coffee bij ons, maar dan in het groot. Tijd om even bij weg te dromen...

Logement

Omdat het gister in de pelgrimsgîte heel gezellig was dacht ik in Angoulême die ook op te zoeken. Edoch alles gesloten. WE. Dan maar rondgebeld. Een hotelletje leek aangewezen. Om alles weer droog te krijgen tegen morgen. Er is internet. En daarbij is er in de omgeving ook meestal een restaurant.

Avond

Ben dus net in de Flunch, zeg maar de Franse tegenhanger van de Mc Donalds, gaan eten. Nu tijd om nog even te ontspannen. En morgen weer fit en monter weer op voor de, hopelijk, droge rit. Ondertussen, terwijl ik deze blog schrijf, giet het weer. Wel niet zo erg als bij ons. Volgens dé krant van Limburg, moet het deftig geregend hebben in Peer en omstreken. Hopelijk valt de schade mee.

Groeten

1. Irene Maesen:
    19 mei 2019
    Bedankt alvast voor je mooie reis verslagen!!
    Hier heeft het ontzettend geonweerd met heel veel regen...
    Hopelijk hou je het morgen helemaal droog!!
    Nog een voorspoedige fietstocht en beter weer.
    Vriendelijke groetjes.