Dag 12: Saint Cibard - Moustey

21 mei 2019 - Moustey, Frankrijk

Mist

Na een lekker ontbijt in de air-BnB, samen met de oud-leerkrachten afkomstig uit Lille. Hun naam: Moerman verraadde hun afkomst. Maar ze spraken het heel anders uit dan wij zouden doen. Wilden blijkbaar niet gezegd hebben dat ze van Nederlandse afkomst waren. Daarna gezwind vertrokken. Weliswaar met mist. Kan mijn verlichting zijn dienst doen voor de eerste keer.

Wijngaarden

Het zal je niet verwonderen dat de ganse voormiddag het beeld onderweg steeds hetzelfde gaf. Wijngaarden links, rechts, voor en achter. Inderdaad ik was op weg naar Saint Emilion. Een verzamelnaam van verschillende soorten wijn. En hoeveel Chateau’s ik gezien heb. Niet te tellen. Gisteravond had ik een snelcursus wijnproeven gekregen. Ondanks dat ik er niet veel van kende, weet ik waaraan een goede wijn kan herkend worden.

Bossen

Na de boterhammetjes in Cadillac kreeg het landschap een ander uitzicht. De wijngaarden minderden en werden vervangen door bossen. Bos links, rechts, voor en achter. Weer eentonig. Wat wel meeviel was het redelijk vlak parcours. Dus het ging wel vlot.

Moustey

Slaapgelegenheid vinden was vandaag een eitje. In tegenstelling tot gisteren. Via, via en een goede wijnboer vond ik een zeer goede slaapplek. Midden in de bossen zag ik een wegwijzer naar een Gîte de France. Ik ernaar toe. Bleek een soort van manege annex kanoverhuur camping. Ben de enige pelgrim. Kon kiezen uit een tipi (koud ‘s nachts) en een kamer. Makkelijke keuze. Kan mijn bed uitkiezen. Trouwens, ik ben eigenlijk nog niet veel pelgrims tegengekomen.

Ansi en Olivier

Morgen richting Dax. Passeer dan bij Ansi en Olivier en hun twee bengels.

Groeten