Dag 14: Dax - Dax

23 mei 2019 - Dax, Frankrijk

Rust

Het spreekwoord zegt wel “Rust roest”, maar  in feite had ik er wel nood aan. Een rustdag. Nu echte rust zat er niet in. Een bengel van 2 en eentje van 10 maanden houden jullie wel bezig. Wat was het langgeleden... Toch heb ik de kans gezien om samen met Ansi en de kids even Dax te bezoeken. Terwijl Olivier, of was het iemand anders?, in de lucht aan het vliegen was. Wat ik ook niet wist was dat Dax een kuuroord is met warmwaterbronnen. Wat toch wel veel toeristen lokt.

André Darrigade

Een bekende inwoner van Dax is een oud wereldkampioen en spurtbom die meerdere ritten won in de Tour de France. Zijn naam: André Darrigade. In 2006 hebben ze speciaal voor hem een ritaankomst met tegelijk een inhuldiging van een gigantisch beeld op een van de vele rondpunten van de stad, georganiseerd. Zie foto.

Rem

Op een rustig moment heb ik nog de kans gezien om mijn remblokjes te vervangen. En de nodige smeringen door te voeren. Zodat mijn fiets weer picobello in orde is om het tweede deel af te maken.

Morgen weer gezwind op de fiets onderweg naar Oloron. Aan de voet van de Pyreneeën.

Groeten

1. Nele:
    24 mei 2019
    👍👍👍
  2. Annie en Dominiek:
    24 mei 2019
    Leander, te gek!! Hoed af, voor hetgeen achter je ligt, en succes, voor wat je te wachten staat!!!