Dag 8: Namen - Daverdisse

25 maart 2022 - Daverdisse, België

Oude, bekende route

Het was niet moeilijk om de juiste route te bereiken. Waar de Maas ligt is niet moeilijk te zien. Dus ze daarna volgen, zou ook geen probleem geven. Dat was te eenvoudig geredeneerd. Ettelijke keren was de RAVel omgeleid. Zo kwam ik toevallig op de Compostela route., de wandelwegen dan. Onhandig met de fiets.

Sax

Aangekomen in Dinant passeerde ik toevallig het huis van Adolphe Sax met aansluitend een museum. Door het vroege uur was het nog niet open. Dus verder maar.

Klimmen

Bij het verlaten van Dinant begon het klimwerk. Een helling/berg van 5 km lang en redelijk steil. De afstanden stonden op de weg aangeduid vandaar dat ik weet. Honderd meter afleggen kan lang duren. Mijn respect voor Van Aert en Co groeide met de meter. Chapeau wat die mannen kunnen.

Familie

Na de zoveelste helling, in totaal 1000 hoogtemeters, kwam ik aan bij het huis waar de familie Schouteden een WE gepland hadden. Morgen is het rustdag, wat fietsen betreft. De volgende rit staat op zondag gepland. Dus morgen geen verslag.