Dag 11: Deggendorf -Passau

27 mei 2023 - Passau, Duitsland

100 km
Vertrokken na een goed buffetontbijt met veel keuze. Tegen 9 u. De temperatuur, 25 graden was ook niet mis. En de eerste 5 km had ik gisteren al gefietst. Door een navigatiefout van mijnentwege. Waardoor gisteren de afstand voor de vijfde keer over de 100km ging. Zo geraakt nog wel ergens natuurlijk.

Passau
Ligt pal op de grens met Oostenrijk. Zoals Koblenz bekend staat met zijn Deutsche Eck.  Waar twee rivieren samenkomen zo staat Passau bekend voor zijn Drei Eck, waar drie stromen samenkomen. De Inn, de Iltz en de Donau. Samen gaan ze verder onder de naam Donau.

Water
Passau ligt redelijk wat hoger dan het waterniveau van de Inn. De breedste van de drie. Komende van Zwitserland, Toch hebben ze veertig jaar geleden geluk gehad. Door overvloedige regen ging het water bijna over de 12 m hoge oever.
trouwens op de DRW-route was men op vele plaatsen de oevers aan het versterken.

Sport
Door toeval. Tijdig aangekomen in mijn Rotel Inn hotel, een futuristisch ogend gebouw en opzet. Kamers op zijn Japans. Maar daar zijn ze kleiner. Gewoon een bed breed. Heb ik het einde van Giro en Bundesliga kunnen volgen. Twee verrassingen! Prachtig. Nu Genk nog!

Enkele cijfers
Caloriën 965 kcal

Tot morgen

1. Christophe:
    27 mei 2023
    Genk vrees ik voor. Moeten toch nog wat boterhammen eten.
  2. MARCEL VANDERHOYDONC:
    7 juni 2023
    Passau was destijds ook het seminarie van de Salvatorianen, Hamont. Harry Hesius kan je misschien.