Dag 4: Koblenz- Mainz

20 mei 2023 - Bodenheim, Duitsland

Het van het.
Omdat ik op het laatste moment gewacht had om iets te boeken, was dit hotel wat duurder. Maar het bespaarde me zeker veel stress tijdens het fietsen. En maar goed. Want waar ik oorspronkelijk wilde overnachten ging niet.
Het hotel was daardoor wat boven mijn klasse. Normaal ben ik content met een goed bed en een nette kamer met ontbijt. Maar dit! Dit sloeg al het voorgaande. Een ontbijtbuffet. Navenant. Zeker voor 50 gasten.

Doelstellingen
Een begrip dat de laatste tientallen  jaren opgang maakt. Ook heb er eentje voor mijn tochten. Ik wil namelijk op de middag een 50-tal kilometers afgelegd te hebben. Dan heb ik in de namiddag voldoende tijd om iets te bezoeken, en extra te genieten van de omgeving.

Manifestatie
Zo kwam iets na de middag een betoging tegen van een partij tegen nazi’s. Ze waren met hooguit 25. Ergens op een afgesloten gebied. Zie de foto’s. Zelfs niet luidruchtig.
Toch waren er zeker een tiental combi’s, een waterkanon en gewapende politie. Ze waren met zeker 250. Het tienvoudige. Ferm overdreven.

Altstadt
Omdat in de voormiddag de zon achter de wolken zat, heb ik goed doorgereden. Dus had ik na de middag koffie tijd om Mainz Altstadt te bezoeken. Viel wat tegen. Was eerder een winkelzone. Geen oude gebouwen.
Dan maar naar mijn slaapadres. Viel dat ook tegen. Blijkbaar is Mainz nogal een uitgebreide stad. 20 km extra. Op zich niet erg.

Schweizer wurstsalad

In de namiddag was het zonnetje wel present. Dus was de dagelijkse douche verkwikkend. Waarna ik zoek moest naar wat avondeten. Echt veel hoop had er niet op om iets te vinden. Blijkbaar zit ik in een buitenwijk. Totdat ik geroezemoes hoorde. Ik er naar toe. Bleek op het erf van een wijnboer men tijdelijk wat kon eten. Hij deed dit een maand. Om zijn wijn te promoten. Er was trouwens geen bier, cola of iets dergelijks te krijgen. Om te eten bestelde ik Schweizer wurstsalade. Een stukje vlees met wat salade. Viel dat tegen. Geen vlees. Toch heeft het gesmaakt. Het gezegde: honger is de beste saus, klopt dus wel. Ook de wijn was lekker.

Omdat ik niet alles kan noteren, heb ik bij elke foto een korte uitleg bijgevoegd.

De cijfers
Afstand 117 km