Dag 5: Mainz - Asschaffenburg.

21 mei 2023 - Aschaffenburg, Duitsland

On line
In het hotel gisteren niemand gezien. Via mail kreeg ik op de vooravond een bericht met de code van de deur. Bij het vertrek kon de sleutel gewoon op de kamerdeur blijven zitten. Enig mankement: geen ontbijt. Dus in het begin is het uitkijken naar een bakker of tankstation voor broodjes. Wat gelukkig redelijk snel in orde komt.

Vertrek
Zoals het elke dag moeilijk is om een grote stad uit te rijden, was het vandaag niet anders. Zat aanvankelijke tussen de wijngaarden. Waar allen de vogeltjes en de vliegtuigen van de luchthaven van Frankrijk hun lieten horen. Mijn, op voorhand gemaakte, route ging volledig langs de Rijn. Maar ik wilde een meander links laten liggen. Om de extra kilometers van gisteren terug te winnen. Resultaat: tè ver van de oorspronkelijke route. Heb dan overgeschakeld naar Google Maps. Wat goed marcheerde. Wel heb door het versneld leeglopen van de gsm-batterij mijn powerbank nodig.

Bos
Door al deze toestanden liep de weg constant door een bos. Met grindwegen. Buiten het stof was dit beter dan fietsen op de fietspaden. De borduren gelijkmaken bij een oversteek dat kennen ze hier niet. Goed dat ik een stevige fiets heb. Ook de mensen die ik tegen kwam, waren eerder zonnekloppers die er een dagje uit wilden. Omdat ik niet op de trekkersroute zat gaven collega’s lange afstand trekkers niet present. Morgen gaat dat weer veranderen.

Hotel Post
Door de winst in afstand was ik redelijk vroeg ter plekke. Dit keer weer een driesterren hotel. Het eigenaardige is dat de éénpersoonskamers meestal op het bovenste verdiep liggen. Met telkens een heel gesjouw met de valiezen. Wat nu wel vlot gaat om dat bijna dagelijkse routine is geworden. Na een verkwikkende douche kon ik alzo ook mijn eerste half literke drinken. En of die smaakte. Heerlijk.

Enkele cijfers
Calorien 1386 kcal

Tot morgen

1. Louis D.:
    22 mei 2023
    Goed bezig, Leander, du wirst es schaffen ... Wel grappig ... een kapper die in 'klier' lijkt te doen! 'Klier' wel op zijn Peerder uitspreken!
  2. Jos en Madeleine:
    22 mei 2023
    Zijn telkens opnieuw benieuwd om je verslagen te kunnen lezen. Mooi.
    Naast fietsen kan je blijkbaar ook goed verslagen maken.
    Jos en Madeleine
  3. Leander:
    👍
    Fijn om te lezen.
    Vandaag probleem! Geen Wi-Fi…
    4 G ?