Dag 6: Asschaffenburg-Bad Mergentheim

22 mei 2023 - Bad Mergentheim, Duitsland

Zes uur
Zo vroeg kon men ontbijten. Niet veel later was ik aan het eten. Naast mij kwamen twee Hollanders zitten. Zwagers waren het. Schoonbroers lijk wij zeggen. Vertrokken in Nijmegen. Ligt op de Rijn en op de Duitse grens. Een halteplaats geweest bij mijn Ronde van Nederland. (Verslag ook ergens te vinden).
Eentje zat precies al op zijn tandvlees. Tenminste hij had last van zadelpijn. Te weinig op voorhand gefietst. Ge moet zitvlees kweken…

Nasa
Walter Hohmann, in 1880 geboren in Hardheim. Dit plaatsje lag op mijn weg. Wie is dat zult ge u afvragen. Wel hij was één van de eerste die berekende wat de minimale snelheid van een raket moet zijn om in een baan van de aarde te geraken. Tegenwoordig verplichte leerstof op 6 ASO. Jaren gegeven.
Om hem te eren ( en ook voor het toerisme) staat er verkleind model van de Ariane 5.

Veel drinken
Doordat het bij momenten zeer warm was, GPS gaf 28gr aan. Heb ik zeker 6 liter gedronken. Energiedrankjes, druivensap, cola, water en een koffietje. Door die mix had ik achteraf toch wat last.

Gästehaus
Ligt in Wachbach, deel van het Kreis Mergentheim. Nummerplaten beginnen hier met MGH. Een bezigheid onderweg, raden van welk Kreis of dorp de auto’s zijn. Zo gaat de tijd goed voorbij.
Het Gästehaus is volledig nieuw ingericht. Heeft een sympathieke huisbaas. Vind mijn tocht fantastisch èn dat ik juist hem heb uitgekozen om te overnachten. Hij vond zelfs dat mijn Sportschau-Duits heel goed  te verstaan was. Hm…
Jammer dat het internet niet werkt. Toch minpuntje.

Enkele cijfers
Afstand 112 km